Sådan indsamles, opbevares og behandles persondata

Generelt om persondata, indsamling og formål

Personoplysninger er alle slags informationer, der i et eller andet omfang kan henføres til dig fx din navn eller tekniske oplysninger om din computer. Når jeg indsamler data i Hallundbæk Consult ApS kan det ske på flere måder. Nedenfor er listet hvordan data kommer ind i virksomheden og hvad formålet er:

  1. Via coaching, rekruttering, kurser mv. der udføres i forbindelse med generel opgaveløsning for kunder. Det gør jeg for at kunne udføre opgave for virksomheder og leve op til indgået kontrakt.
  2. Via ansøgninger. Det gør jeg for at kunne løse opgaver i forbindelse med rekrutteringsopgaver
  3. Via E-mail sendt direkte til en fællespostkasse eller medarbejder hos Hallundbæk Consult Aps: Det gøre jeg for at kunne besvare henvendelser sendt på E-mail
  4. Via kontaktformular på hjemmesiden. Det gør jeg for at kunne vende tilbage på indtasterens ønske.
  5. Via tilmelding til nyhedsbrevet Inspirator. Det gør jeg for at formidle viden, redskaber, tilbud mv. til interesserede viden.
  6. Via Google Analytics standard tracking til brug for statistik

Herunder kan du læse, hvordan jeg opbevarer og behandler persondata.

Registrering og behandling af persondata i forbindelse med generel opgaveløsning

Hallundbæk Consult registrerer almindelige oplysninger som fulde navn, firmanavn, stilling, telefonnummer, mobiltelefonnummer, arbejdsgivers adresse etc. på kunder, leverandører, emner og andre samarbejdspartnere.

Registreringen sker som et led i almindelig drift af virksomheden og omfatter ikke særlige personlige oplysninger. Data opbevares kun så længe de tjener formål. Jeg opbevarer således kun de absolut mest nødvendige oplysninger der skal til for, at udføre opgaverne og overholde gældende lovgivninger.

Elektronisk behandling af persondata sker i Microsoft produkter, på Dropboks og/eller i e-conomic (bogføring). I tilfælde af personprofil og test sker behandlingen via Saville Consulting Danmark.

Registrering og behandling af ansøgeres personoplysninger

Som ansøger til stillinger hvor Hallundbæk Consult er rekrutteringspartner giver du tilladelse til, at de oplysninger, der fremsendes og vedhæftes, må behandles og opbevares af Hallundbæk Consult og af den rekrutterende virksomhed. Formålet med at indsamle personlige data i forbindelse med rekruttering er at vurdere kandidater, som er interesserede i og kvalificerede til den pågældende stilling.

Du opfordres alene til at afgive personoplysninger, som er nødvendige for at vurdere, om du opfylder kravene til stillingen. Du må derfor ikke at afgive følsomme personoplysninger om f.eks. race, religion, politisk tilhørsforhold, fagforening, helbred, seksuel orientering m.v. med mindre det har faktuel betydning for et eventuelt ansættelsesforhold.

I forbindelse med vurderingen af din ansøgning forbeholder Hallundbæk Consult sig ret til at søge oplysninger om dig i offentlige åbne kilder som Google, Facebook, LinkedIn m.fl. De fundne informationer opbevares sammen med din ansøgning.

Hallundbæk Consult og den dataansvarlige rekrutterende virksomhed er forpligtet til, at personlige oplysninger i ansøgninger bliver behandlet fortroligt og kun til det job, som er søgt.

Din ansøgning og relaterede oplysninger kan kun ses af Hallundbæk Consult og den virksomhed, som du har søgt en stilling i. Hallundbæk Consult sletter alle data hos Hallundbæk Consult vedrørende ansøgningen senest 6 mdr. efter rekrutteringen til den pågældende stilling er afsluttet. Nærværende betingelserne er gældende i samme tidsrum.

Elektronisk behandling af persondata sker hos Hallundbæk Consult i Microsoft produkter, i QuickApply (IT-jobbank) og/eller på Dropboks. I tilfælde af test og personprofil sker behandlingen via Saville Consulting Danmark

I det omfang, der behandles personoplysninger om dig, har du ifølge persondataloven ret til at få oplyst, hvilke personoplysninger, der kan henføres til dig. Såfremt det viser sig, at de oplysninger eller data, der behandles om dig, er forkerte eller vildledende, har du ret til at kræve disse berigtiget, slettet eller blokeret.

E-mail sendt til Jeanette Hallundbæk eller en fællespostkasse

Formålet med E-mail er at sætte vores samarbejdspartnere og kunder i stand til at kommunikere med Hallundbæk Consult Aps. Normal forsendelse sker ukrypteret.

Når en E-mail modtages vurderes dens validitet manuelt. Hallundbæk Consult Aps anvender udelukkende indholdet til aftalt formål. Informationer bliver kun gemt, såfremt afsenderen giver udtrykkeligt samtykke til dette. Vurderes det, at der er tale om en henvendelse med uacceptabelt, eller ”forbudt” indhold – slettes den eller anmeldes til politiet afhængig af art og indhold.

E-mails opbevares kun så længe den har relevans eller der findes legitimt formål med dette. Henvendelser der indeholder følsomme, eller stødende, diskriminerende, pornografisk eller andet uacceptabelt indhold, vil enten blive slettet, eller politianmeldt alt efter art og karakter.

Postkassen kan tilgås via mobile enheder, via computer og via internettet.

Indsamling af data via www.HallundbaeKConsult.dk

Når du benytter min hjemmeside, indsamler og behandler jeg (eller nogle af dem, jeg benytter til den slags, f.eks Google) en række af informationer. Det sker f.eks. ved at du klikker ind på noget af mit indhold, hvis du tilmelder dig mit nyhedsbrev, deltager i konkurrencer eller undersøgelser, registrerer dig som bruger eller abonnent, eller i øvrigt bruger mine services eller foretager køb via websitet.

Det er typisk følgende typer af oplysninger, der bliver indsamlet og behandlet: Et unikt ID og tekniske oplysninger om din computer, tablet eller mobiltelefon, dit IP-nummer, geografisk placering, samt hvilke sider du klikker på (interesser). I det omfang du selv giver eksplicit samtykke hertil og selv indtaster informationerne behandles desuden: Navn, telefonnummer, e-mail, adresse og betalingsoplysninger. Det vil typisk være i forbindelse med udfyldelse af kontaktformular, tilmelding til nyhedsbrevet Inspirator, oprettelse af login eller ved køb.

Formål

Oplysningerne bruges til at identificere dig i forbindelse med kontakt, at registrere dine køb og betalinger, samt at kunne levere de services, du har efterspurgt, som f.eks. at fremsende et nyhedsbrev. Herudover anvender vi oplysningerne til at optimere vores services og indhold og vise dig de annoncer, som vil have størst sandsynlighed for at være relevante for dig.

Periode for opbevaring

Oplysningerne opbevares i det tidsrum, der er tilladt i henhold til lovgivningen, og vi sletter dem, når de ikke længere er nødvendige. Perioden afhænger af karakteren af oplysningen og baggrunden for opbevaring. Det er derfor ikke muligt at angive en generel tidsramme for, hvornår informationer slettes.

Sikkerhed

Jeg har selvfølgelig truffet både nogle tekniske og organisatoriske foranstaltninger mod, at dine oplysninger hændeligt eller ulovligt bliver slettet, offentliggjort, fortabt, forringet eller kommer til uvedkommendes kendskab, misbruges eller i øvrigt behandles i strid med lovgivningen.

Videregivelse af oplysninger

Data om din brug af websitet, hvilke annoncer, du modtager og evt. klikker på, geografisk placering, køn og alderssegment m.v. videregives til tredjeparter i det omfang disse oplysninger er kendt. Du kan se hvilke tredjeparter, der er tale om, i afsnittet om ”Cookies” herunder.

Jeg benytter herudover en række tredjeparter til opbevaring og behandling af data. Disse behandler udelukkende oplysninger på mine vegne og må ikke anvende dem til egne formål.

Videregivelse af personoplysninger som navn og e-mail m.v. vil kun ske, hvis du giver samtykke til det. Jeg anvender kun databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Cookies

Min hjemmeside anvender de såkaldte ”cookies”, der er en tekstfil, som gemmes på din computer, mobil el. tilsvarende med det formål at genkende den, huske indstillinger, udføre statistik og evt. målrette annoncer.

Cookies kan ikke bruges til at se, hvem du er, dit navn, eller hvor du bor, den kan heller ikke bruges til at se om der er flere der bruger den samme computer. Cookies kan ikke indeholde skadelig kode som f.eks. virus.

Når du besøger Hallundbæk Consult Aps første gang, informeres du via en pop-up/et banner med information om cookies til statistik. Du har her muligheden for, at vælge ”Ja, jeg accepterer brugen af cookies”, ”Nej, jeg accepterer ikke cookies”. Hvis du klikker på linket “Nej, jeg accepterer ikke cookies “, sættes der ingen cookies til statistik. Der sættes dog en cookie, for at huske, at du har svaret ”nej, jeg accepterer ikke cookies”. Hvis du vil undgå cookies, kan du slå cookies fra i din browser. Hvis du slår cookies fra, kan du risikere at der er flere funktioner eller hjemmesider der ikke vil fungere. Hvis du ønsker at slette allerede lagrede cookies kan dette gøres i din browser. Der er forskellige måder at gøre det på i de forskellige browsere.

Cookies bruges altså til statistisk brug, sådan jeg kan forbedre hjemmesiden. Oplysningerne, der indsamles, er anonyme og bliver ikke bruges til at identificere den enkelte bruger.

Udgiver

Hjemmesiden ejes og publiceres af

Hallundbæk Consult Aps, Korskildelund 6, 2670 Greve,

Telefon: 23 64 45 69
Email: Jeanette@HallundbeakConsultd.k

Indsigt og klager


Du har ret til at få oplyst, hvilke personoplysninger, jeg behandler om dig. Du kan desuden til enhver tid gøre indsigelse mod, at oplysninger anvendes. Du kan også tilbagekalde dit samtykke til, at der bliver behandlet oplysninger om dig. Hvis de oplysninger, der behandles om dig, er forkerte har du ret til at de bliver rettet eller slettet. Henvendelse herom kan ske til Jeanette@HallundbaekConsult.dk

Hvis du vil klage over vores behandling af dine personoplysninger, har du også mulighed for at tage kontakt til Datatilsynet.

Bemærk

Denne privatlivspolitik vil løbende blive ændret således, at den til en hver tid overholder gældende lovgivning og forordninger

Dataansvarlig

Jeanette Hallundbæk

Jeanette@HallundbaekConsult.dk

+45 23 64 45 69

Nyhedsbrevet INSPIRATOR om HR, kerneopgaven og Social Kapital

Tilmeld dig og få DialogKortene INTERNT SAMARBEJDE som GAVE. Dialogkortene gør det nemt og trygt for dig at facilitere en dialog om, hvordan I kan styrke jeres interne samarbejde. Samtidig tilmelder du dig mit nyhedsbrev INSPIRATOR, hvor du får inspiration og redskaber til at arbejde med HR, organisationsudvikling og social kapital.

Luk